celine outlet hermes outlet

MOSKOVA 2007 Ekim

MOSKOVA

Ekim 2007

Yoğun bulut kümesinin içinden geçip iniş pistine doğru alçalıyoruz. THY, Moscow Sheremetyevo International Airport'a iniyor. Hava 7 derece ve kapalı Moskova'dayız... VIP Salonunda evraklarımızı bekliyor ve hoşgeldin şampanyası ile havyarımızı yiyoruz. Trafik çok yoğun olduğundan ara yollardan şehre doğru gidiyoruz. Bu benim ilk Moskova seyahatim. Eski halini yani kominist Rusya'yı yanlız filmlerden ve anlatılanlardan bildigimden, bu yeni çehresi ile Moskova'ya lux arabalara ve zenginliğe çok şaşırmıyorum ama oldukça etkileniyorum... Genel olarak Moskova'da geçmişine ait hiç bir iz kalmamış. Soğuk ve ürpertici havası yerine, şu anda her yerde ışıklandırılmış binalar, en lüks mağazaların bulunduğu caddeler, masal ülkelerini anımsatan yapıları, kafeler de içilen votkalardan sonraki insanların yüzündeki tatlı sarhoşluk var artık Moskova da. Listemi okuyorum; Kızıl Meydan: Moskova da kızıl; kırmızı ve güzel anlamına gelmektedir. Bu meydan geçmişte bir çok olaya tanıklık etmiş tarihi bir meydandır. Şu zamanlarda ki özelliği ise, içinde barındırdığı etkileyici yapılarıdır.
Kremlin Sarayı: Moskova'nın sembolü olarak gösterilen Kremlin Sarayı, savunma kalesi olarak yapılmış, etrafını çevreleyen 19 metre yükseklikteki kırmızı duvarları Saray'a ayrı bir özellik katmaktadır. Sarayın içinde bulunan kiliseleri ve en uzunu 72 metre olan kulesi ile dikkat çekmektedir.
Saint-Basile Katedrali: Kremlin Sarayı'ndan sonra Moskova'da en çok ilgi gören yapı, Saint-Basile Katedrali'dir. Rusya hükümeti tarafından hala kullanılmakta olan kadetralin, en büyüleyici tarafı, uzunluklarının birbirinden farklı olması ile değişik bir görünüş sergileyen 8 kubbesidir. En yüksek kubbenin tepesinin altın kaplamalı olması ve özellikle katedralin gece ışıklandırıldığında, birbirinden renkli çinileri ile göz doldurmasıyla ayrı bir güzellik katar.
Lenin Mozolesi: 1924 yılında ölümünden 56 gün sonra mumyalanan Lenin, şu anda camdan bir fanusun içinde bulunuyor. Gezmek için belli günlerde ziyarete açık.
Puşkin müzesi: Müzede en dikkat çekici eserler Truva Hazineleri'dir. Bir çok altın ve değerli taşlardan oluşan bu hazine görülmeye değer. Müzede 20. yüzyıl hazineleri, Roma, Mısır ve Ortaçağdan kalan birçok koleksiyon sergileniyor.
Nazım Hikmet Mezarlılığı: 3 Haziran 1963 yılında ölen Nazım Hikmetin mezarı Moskova'da Novo-Deviçi Mezarlığı'nda bulunuyor.
Gorki Parkı: Moskova'nın en meşhur parkıdır. Kışın havanın soğuk olmasına aldırmadan bir sanat eseri konumundaki dev gibi buzdan heykellerin sergilendiği, akın akın gelen ziyaretçileriyle meşhurlaşan bu park, aynı zamanda bir çok bar ve kafeyi de içinde bulundurduğu için Moskova'da güzel dakikalar geçirebileceğiniz yerler arasındadır.
Moskova'yı kuşbakışı birçok tepeden izleyebilirsiniz. "Poklonnoya Tepesi" ve Moskova Üniversitesi'nin ön yakasında bulunan "Lenin Tepensinden" Moskova'nın renkli ve cıvıl cıvıl halini izleyebilirsiniz. Gece eğer bu tepeler giderseniz ışıklandırılmış haliyle ayaklarınızın altına serilmiş olan Moskova'ya bir kere daha hayran kalabilirsiniz.
Ayrıca, Moskova'yı nehir üzerinden, botla yapabileceğiniz gezi sayesinde seyretme fırsatınız varken, bunu kaçırmayın.

Otelimiz, Neglinnaya Street'de Ararat Park Hyatt. Oldukça etkiliyeci modern güzel bir otel.

Yerleşiyor ve yemek için hazırlanıp çıkıyoruz Moskova'da ilk yemeğimi Cafe PUSHKIN'de yiyorum. 26-A Tverskoy Bulvar Moscow. Bilini havyar ve vodka...

Yemekten sonra Vogue Cafe'ye gidiyoruz, yeni ve modern. Ha New York'tasın, ha Moskova'da... Herkes şık ve havalı...

Vogue Café ( Kuznetsky most ulitsa 7/9 , tel. 495-623-1701)

2.Gün... Kahvaltımızı odada yapıyoruz ve araba ile şehir turu yapmak üzere yola koyuluyoruz. Bu tatil dört günlük ve oldukça yoğun bir programımız var.

İlk durağımız Park Avenue mobilya mağzasının olduğu Kotelnicheskaya Naberejnaya Building. Moskova'da ikinci dünya savaşından sonra esir alınan Alman askerlerine Stalin tarafından yaptırılan yedi adet binadan biri.

Lost in Translation, ayni o filmde ki gibi bir hissediyorum... Hiç bir levhayı okuyamıyorum. Sokak isimlerini heceleyememek sinir bir duygu.

İlk heceleme kelimelerim cafe ve restoran onları okuyabiliyorum hah !!

World Trade Center'de Mezhdunarodnaya Hotel içinde China Garden 'de yemeğimizi yiyoruz. Yediğim en güzel çin yemeği özellikle ördek super...

Kızıl Meydan da yürüyoruz. Kırmızı ve kare değil!  400 e 150m  büyüklükte Moskova'nın tam kalbinde ki bu meydanda; Kremlin, GUM Alışveriş Merkezi, Tarihi Müze ve St.Basil Kadetrali var ve aynı zamanda Lenin'in mezarı burada . İşte filmlere konu olan meydanda tarihi yaşıyoruz.

GUM orada açılmış super mall ve super bir mimari... İçinde  meydana bakan şık bir restoran var Bosco Cafe.

Moskova'yı ikiye bölen nehir kıyısında araba ile dolaşıyoruz Bol bol resim çekiyorum. Ofis turu yapıp otele dinlenmeye dönüyoruz. Otelin onuncu katında cam tavanlı güzel bir barı var güneş kızıl ışıklar saçarak batıyor...

Akşamüstü Avilon'da Mercedes kokteylindeyiz.

Akşam yemeğimizi GQ Bar'da yiyoruz.

GQ Bar
Ulitsa Baltschug Dom 5
Telephone: (495) 956-7775
Metro: Novokuznetskaya
GQ Bar at Passport Restaurant Guide

3.Gün... Dream House ve Barvikha'da Luxury Village turu tüm markalar burada toplanmış super bir village...

Buradan TSUM Department Store'a gidiyoruz çok başarılı ve şık. Otelimize, Bolşoy tiyatrosuna ve Kızıl Meydana yakın tam merkezde.

Akşam yemeğimiz Mario İtalyan restoranında. Mario (Klimashkina ulitsa 17, tel. 495-253-6505) Ev yapımı Taglioni super...

4.Gün... Bugün turumuzu rehber eşliğinde yapacağız.

Kremlin Turu; Mücevher ve Elbiselerin sergi salonlarlarını dolaşma...

Sonra Metro Turu... Arbat'da yürüyüş Hard Rock Cafe'de yemek...

Otele dönüş havuzda dinlenme...

Akşam 'Bolshoi New Stage' de 'Kings of Dance' dans gösterisini izleme...

Cafe des Artistes de akşam yemegi...